Onze diensten
Wat doen wij
Het is mogelijk om uw gehele financiële administratie te verzorgen. Daarnaast dragen wij zorg voor alle belastingzaken. Dit betreft de aangiftes omzetbelasting (btw), inkomstenbelasting, loonbelasting, vennootschapsbelasting en dividendbelasting. Verder zorgen wij voor het opstellen en deponering van de jaarrekening(en). Ook voor al uw fiscaal advies bent u bij ons als belastingadviseurs aan het juiste adres. Bovendien kunnen overige financiële stukken worden opgemaakt waaronder budgetrapportage, balansanalyse, prognose en een management overzicht.
Onze diensten
Financiële administratie
Wij zijn er om u te ontzorgen. De ervaring leert dat veel ondernemers dit graag uit handen geven om zich verder te kunnen focussen op hun eigenlijke werkzaamheden. U doet waar u goed in bent en wij doen waar wij goed zijn. Dit is ook de meest efficiënte manier van werken en levert op termijn ook het meest op. Ons doel is om dit proces zo soepel mogelijk in te richten om uw administratieve lasten te minimaliseren en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat u voldoet aan alle relevante wettelijke verplichtingen. Op deze manier worden hoge boetes voorkomen.
Belastingzaken
Na het verzorgen van de financiële administratie dient te worden voldaan aan de verplichtingen omtrent belastingzaken. De relevante belastingaangiftes dienen tijdig te worden ingediend. Hier heeft u geen enkele omkijken meer naar. Wij zorgen ervoor dat u altijd voldoet aan uw verplichtingen. De verzuimboetes/naheffingsaanslagen lopen op tot in de tientallen duizenden euro’s. Hier zit u als ondernemer uiteraard niet op te wachten en derhalve dragen wij de zorg hiervoor.
Opstellen/deponering jaarrekening
Jaarrekeningen kunnen wij op verzoek opstellen voor o.a. eenmanszaken, vof’s, maatschappen en commanditaire vennootschappen. Voorgaande kan noodzakelijk zijn in geval van bijvoorbeeld (bedrijfs)leningen en eventuele verkoop. Voor besloten vennootschappen geldt zelfs een verplichting tot het opstellen en deponeren van de jaarrekening.
Belastingadvies
Als fiscalisten willen wij graag u helpen met fiscale vragen die spelen bij ondernemers. Bij het ondernemen komen vaak onderstaande vragen op:
◉ Is het fiscaal gunstiger om in de eenmanszaak te ondernemen of de B.V.?
◉ Ik gebruik momenteel de privé auto voor zakelijke ritten, is het handig om de auto in te brengen in de onderneming?
◉ Welk salaris-dividend verhouding is het meest gunstig voor mij als DGA?
◉ Kan ik beter beleggen in onroerende zaken vanuit de eenmanszaak, B.V. of privé?
◉ Ik heb nog kinderen, hoe kunnen zij betrokken worden in de vermogens planning?
◉ Ik ga de onderneming verkopen, welke fiscale gevolgen heeft dit en wat zijn de mogelijkheden ter optimalisatie?
◉ Binnen de onderneming wil ik graag medewerkers behouden door ze te laten participeren in de onderneming, wat zijn de fiscale mogelijkheden?
◉ Ik heb een eigenwoning, is er nog fiscaal een mogelijkheid hierop te besparen?
Financiële rapportages
Als ondernemer is het van belang om uw financiële zaken goed in kaart te krijgen. Derhalve bieden we ondernemers de gelegenheid om een uitgebreide analyse op te stellen van hun ondernemingsvermogen en resultaten. Verschillende instanties, denk aan banken, overheidsinstanties en woningcorporaties kunnen vragen om specifieke rapportages. Deze kunnen wij voor u opstellen.